T-Mobile Nederland kent sinds 2018 veel organisatorische wijzigingen.
Vooral voor de financiële afdeling van T-Mobile waren de zich snel opvolgende uitdagingen van enorme omvang.
Zo is vanaf januari 2018 de IFRS 15 standaard officieel effectief. Vanaf dat moment moesten wereldwijd alle beursgenoteerde organisaties voldoen aan deze nieuwe rapportage standaard.
In datzelfde jaar maakte T-Mobile ook bekend dat zij Tele2 wilden overnemen. Dit werd in 2019 werkelijkheid, waarna een snel en complex integratie- en afstemmingsproces begon. Zo diende de IFRS 15 oplossingen en toepassingen van beide entiteiten in het nieuwe jaar meteen te worden geïntegreerd.
In 2020 werd bekend gemaakt dat T-Mobile ook Simpel zou overnemen. Gelukkig was Simpel al een wholesale klant van T-Mobile, al werden natuurlijk weer andere systemen en processen gebruikt bij Simpel. Voor de overname was Simpel echter niet beursgenoteerd en hoefde dus ook nog niet te voldoen aan de IFRS 15 standaard.
Tenslotte heeft in 2021 T-Mobile Nederland laten weten dat zij door twee private equity partijen overgenomen gaat worden, waarna de organisatie zich zal moeten gaan afscheiden van Deutsche Telekom. Ook dit is een enorme uitdaging die de organisatie en niet allerminst de financiële afdeling nog staat te wachten.
Naast deze vele organisatorische wijzigingen en toevoegingen hebben de diverse segmenten en merken binnen T-Mobile continu wijzigende proposities, die leiden tot de nodige veranderingen. Andere veranderingen die in deze omgeving een rol spelen zijn wijzigingen van bronsystemen en migraties van klanten en systemen, variërend van boekhoudsystemen, tot CRM systemen.
In deze continu wijzigende veelal complexe omgevingen is het een uitdaging om als change manager verantwoordelijk te zijn voor de verschillende IFRS 15 oplossingen, die binnen T-Mobile gebruikt worden.
In deze interessante omgeving heeft Jeroen als change manager en team lead van een aantal toegewijde teamleden en specialisten, alle oplossingen compliant gehouden met de IFRS 15 standaard en "company policies". Hij heeft samen met deze teams T-Mobile voorbereid op alle noodzakelijke wijzigingen waar de organisatie mee te maken had en in mee diende te gaan onder veelal zeer hoge tijdsdruk.
Tot volle tevredenheid van de opdrachtgever is Jeroen momenteel nog steeds met veel plezier werkzaam in deze dynamische omgeving. Quote van Gero Niemeyer (CFO) over de project resultaten: "A great example of seeing things through… all the way."